Gebruik eiwitten na je sportsessie

Hou jij ook van sporten en doe je dit met enige regelmaat? Dan is het belangrijk dat je na je training een goede herstelmaaltijd neemt. Tijdens het trainen beschadig je je spiermassa. Dit is nodig om meer spiermassa op te bouwen, maar om dit op de juiste manier te herstellen is het wel belangrijk om eiwitten tot je te nemen. Dit kun je op verschillende manieren doen. Train je voor een grote maaltijd? Dus voor het ontbijt, de lunch of het diner? Zorg er dan voor dat je voldoende eiwitten aan de volgende maaltijd toevoegt. Dit kan bijvoorbeeld yoghurt zijn, een stukje kip of proteïne in poedervorm, oftewel de bekende eiwitshakes. Deze zijn ook ideaal wanneer je je training beëindigd voordat je weer een maaltijd kan nemen. Ze zijn namelijk ook heel makkelijk als snack te gebruiken.

  • Caseïne eiwit
  • Eiwit pannenkoeken
  • Plantaardige eiwitten

Zoals je kunt zien zijn er verschillende soorten producten waar je uit kunt kiezen. Je kunt natuurlijk de producten door elkaar gebruiken. Wil je een keer een lekker ontbijt of lunch klaarmaken met eiwitten in poedervorm? Dan zijn de eiwit pannenkoeken bijvoorbeeld ideaal. Daarnaast kun je de caseïne eiwit, maar ook whey, soja en whey isolaat makkelijk gebruiken voor shakes. Ideaal voor als je na je bezoek aan de sportschool weer snel door moet.

Heerlijke recepten met eiwitten

Waarom kun je het beste kiezen voor eiwitten in poedervorm voor je herstelmaaltijd? Door de poedervorm kan het veel gemakkelijker opgenomen worden door je lichaam en je spieren en dus is je herstel nog beter. Uiteraard is het eten van een stukje kip of een bakje yoghurt zeker niet verkeerd, maar als je echt serieus bent over het behalen van de maximale resultaten, dan zijn eiwitten in poedervorm de allerbeste optie voor jou. Daarnaast zijn ze dus heel makkelijk te gebruiken en dat vinden veel mensen een groot voordeel. Het is ook een eenvoudige manier om meer eiwitten tot je te nemen. Volg jij bijvoorbeeld een eiwitdieet? Dan is dit ideaal. Door meer proteïne te gebruiken heb je minder snel honger en dus hou je je dieet veel langer vol en val je meer af. Het werkt dus heel efficiënt. Je lichaam, en je spieren in het bijzonder, hebben de nodige voedingsmiddelen nodig om goed te kunnen blijven werken. Na een zware sportsessie zijn je spieren flink aan het werk gezet. Om ze hier weer volledig van te laten herstellen is het belangrijk om voldoende eiwitten te nemen. Maar vergeet ook zeker niet de andere voedingsgroepen. Eet voldoende groenten, fruit, koolhydraten en goede vetten. Door voor een gebalanceerde maaltijd te kiezen, blijf je gezond en daar pluk je de vruchten van!

Bakken met eiwitten

Hou jij wel van een koekje op zijn tijd? Of kun je maar niet van de chocola afblijven? Dan is dit natuurlijk niet heel bevorderlijk voor je resultaat. Wist jij dat je met proteïne in poedervorm veel meer kunt dan alleen maar shakes maken? We hadden het al eerder over de eiwit pannenkoeken, maar je kunt ook koekjes en andere lekkernijen met de eiwitten maken. En daarnaast kun je ze vaak in uiteenlopende smaken krijgen. Ben je een echte chocola-liefhebber? Koop dan de proteïne met een chocoladesmaak. Als je meer informatie wilt over de producten op de website van de Bodystore? Dan kun je natuurlijk contact opnemen met hun klantenservice. Een ding is in ieder geval zeker: bij Bodystore.nl ben je aan het juiste adres voor alle producten die je nodig hebt om het meeste uit je trainingssessie te halen op het gebied van voeding.